Nog maar 1 nachtje slapen! - Reisverslag uit Herveld, Nederland van jongerenreis MOV - WaarBenJij.nu Nog maar 1 nachtje slapen! - Reisverslag uit Herveld, Nederland van jongerenreis MOV - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 nachtje slapen!

Door: Marlies Rothoff

Blijf op de hoogte en volg jongerenreis

24 Juli 2015 | Nederland, Herveld

Jahaaa, na een jaar vol voorbereidingen is het dan bijna zo ver. Morgen gaan we eindelijk op reis met ons reisgenootschap. Of ook wel 'the fellowship of Tanzania'. De laatste spullen worden gepakt, de koffer wordt voor een laatste keer gecheckt en gewogen, de eerste anti-malaria medicijnen worden ingenomen: wij zijn er klaar voor.
Het is spannend dat het nu toch echt gaat gebeuren, maar met onze groep kunnen we veel (zoniet alles) aan. Vanaf vorige maand zijn we met zijn allen dagelijks aan het aftellen. Misschien leuk om te weten: we hebben twee whatsapp-groepen. En in die van de jongeren (sorry begeleiders) zijn we al zo'n 30 dagen elke dag de spanning aan het opvoeren. Naast het vragen wat iedereen wel of niet meeneemt, werd er ook zeker veel lol gehad en zijn we zelfs een paar keer met elkaar uit geweest. Tja, je moet elkaar toch ook naast de maandelijkse bijeenkomsten leren kennen. Naast het serieuze gedeelte, moet je elkaar ook kennen in andere omstandigheden om elkaar helemaal te vertrouwen. Dat laatste is zeker het geval en we zijn dan ook erg blij dat wij met elkaar zo'n mooi avontuur mogen beleven.
1 day till Tanzania.. Nouja, om precies te zijn: 26 uur en 5 minuten voor we verzamelen op het kerkplein in Herveld.

De komende weken zult u hier ons avontuur kunnen volgen. Er zullen fragmenten, video's en foto's verschijnen om zo ook het thuisfront een beetje op de hoogte te houden!

• 24 Juli 2015 - 19:33

Bram:

Jammer dat we je niet kunnen uitzwaaien .
    Maar wij wensen je een veilige reis goed op jezelf passen
    En natuurlijk bewust genieten van een wereld ervaring
    Gr Bram

jongerenreis

Wij gaan met een groep jongeren 3 weken naar Tanzania om hier te leren wat wij zouden kunnen doen om de mensen daar een beter leven te geven. We gaan met begeleiding van MOV/Fotas, non-profit organisaties uit Herveld die zich al 40 jaar inzetten voor de mensen uit dit land. Aan de hand van hun projecten gaan wij met eigen ogen zien wat er al is verbeterd, maar ook wat er verder nog moet worden opgezet.

Actief sinds 24 Juli 2015